شرح حال

راستش امروز کمی فکرم آزاد و دست بالم سبک شده و گفتم بعد از نوشتن این مطلب کمی هم درباره خودم بنویسم تا در تاریخچه زندگی مجازی ثبت شود و مانند گذشته وقتی حالم خوب شد بیایم و بخوانم و کمی بخندم …

یک ماه درگیر کاریبودم که تقریبا تمام شده و فکر هم می کنم به خیر و خوشی تمام شد و به قولی رئیس راضی، خدا راضی و خلق خدا هم راضی گور بابای شخص ناراضی. زندگی خصوصی هم که به سلامتی در قضیه ازدواج به بن بست خورد و به قول ضرب المثل چینی که میگه اگه یه آدم بدشانس رو از آسمون ول کنن زمین با صورت به زمین برخورد می کند. نکته قابل سوزش صدا و سیمای محترم است که سه ریالی به نام دلنوازان را در ساعت پیک مصرف تلویزیون در منزل ما پخش می کند که شده است سوهان روح! فکرش را بکنید شام می خورید و همه میخ جعبه جادویی شده اند و چپ راست به دلیل تشابهات فکری شخص اول سه ریال به شما ، با تمام وجود مورد عنایت قرارتان می دهد تا جایی که فرزند کوچک خانواده هم به خودش جرات می دهد تکه پراکنی کند! خودمانیم ، این پسر های ایرانی هم دغدغه های یکسانی دارند در کل ! هر جا که می روی می گویند فلانی زن نمی گیری ؟ می گویی وب برویم خواستگاری، می روی خواستگاری می گویندغلط کرده ای برو بشین درست را بخوان … یک بام چند هوایی مرضی است که اطرافیان من بدجور به آن دچار شده اند. خودمانیم بدجور تابلوست که دلم پر است و به قولی خون دارم و جای ریختن ندارم. مثل اینکه کم کم دارد باورم می شود که هیچی بی خیال . زندگی جدیدی را دارم شروع می کنم و به قولی رفته ام تعویض پوست کرده ام و یک پوست کرگدن از نوع آفریقایی بدون شاخ سفارش داده ام. دوست داشتم روزی می توانستیم با هم برویم و اینجا مثل گذشته ها عکس بگیریم ولی افسوس که … بین خودمان بماند، هر وقت در شرایطش قرار گرفته ام که دو راه داشتم در انتخابم اشتباه کرده ام. باشد که این بار به خیر بگذرد. بین راه عقل و راه عشق نمی شود هیچ پلی پیدا کرد تا بشود به هم ارتباطی فراهم شود. می خواهم تمام کنم نوشتن را ولی هی دلم می خواهد حرف بزنم. می گفتمش که مشکل مینور بود حل می شود ولی مشکلات دگیر امانمان را می برد. هر چند نمی داند که تصمیم چیست ولی خوب من که می دانم چه می خواهم بکنم. همیشه نگرانش هستم ولی این مدت که کار پیدا کرده خیلی راحت تر شده ام، وخصوصا که کارش را دوست دارد و خیلی خوب پیشرفت کرده، خودش می گفت شاید برای دوره تکمیلی برود فرنگ، من هم به جدی ولی شوخی وار گفتم خوب است دیگر ان شاء الله قسمت بشود همان جا بمانی، نگاهی از روی خشم کرد و من مثل همیشه خندیدم … چه می شود کرد زندگی است دیگر ساز می زند و شما هم باید برقصی اگر به سازش نرقصی از روی سن پرتت می کند پائین.

به قول حافظ :

رازی که بر غير نگفتيم و نگوييم / با دوست بگوييم که او محرم راز است

شرح شکن زلف خم اندر خم جانان / کوته نتوان کرد که اين قصه دراز است

8 پاسخ

  1. رفيق چي شده
    اين نجواي غم را خوب مي شناسم نجوائي كه پشت ديوار طنز است ما همان رفيق قديمي هستيم ياد ت هست؟ در خدمتيم

  2. حاجی ایشالله هر چی خیره همون پیش بیاد.

  3. همین که بالایی گفت، ایشالله خیره

  4. میگم از اون پوست کرگدن ها از کجا گرفتی … منم شدید احتیاج دارم …
    من هنوز به خواستگاری نرسیدم … خیلی شرط داره رسیدن به اون مرحله، کاسه صبرم داره لبریز میشه 😦

  5. سلام …

    انشاالله هم شما موفق باشي هم ايشون … همين

  6. سلام
    تا زمانی که مجردی هر کسی شما رو ببینه و شاید الکی و برای اینکه چیزی بگه حرف از زن گرفتن شما خواهد زد. تمام حرف های این افراد مفت هم نمی ارزد.
    آقا دقیقا زدی به هدف «این پسر های ایرانی هم دغدغه های یکسانی دارند » پسر دایی نازنین ما آقا اسحاق رو که می شناسی بعد کلی مخ زنی مادر و پدر و تو گوشش خوندن که بابا زن بگیر و فلان و بهمان، بیچاره هر جا می ره خواستگاری یه چیزی بارش میکنن. چند روز پیش من رو دید و راز بیخیال شدن ازدواج رو ازم پرسید!!!
    به هر صورت توصیه بیخیال ازدواج رو اصلا نمیکنم و صد البته مشکلات پس از ازدواج از این بیشتر خواهد بود.
    برای شما روزهای خوشی ارزو میکنم.

  7. سلام
    امیدوارم خوب باشی
    خیلی وقته که اینجا نیومدم راستش گرفتار کار و کنکورم
    فکر میکردم َADSl بگیرم همیشه تو نت صف اول هستم اما اینطور نشد !
    حق با شما و فرزاد عزیزه !
    ازدواج مشکل بزرگی واسه پسراست، اما من که دخترم فهمیدم واسه من هم مشکله چون اگه حتی یه دونه نمکدون هم کم ببرم خونه شوهرم پشت سرم کلی حرف و حدیثه !
    جدا از مشکلات اجتماعی آدمای اطرافمون هم قر و فرشون سر به فلک میکشه !
    من که میگم مجرد بودن صد شرف داره به اینکه آدم بخواد زیر بار این چیزا بره.
    اگه قضیه ترشیده شدن واسه دخترا صدق نمیکرد من یکی هم زیر بارش نمیرفتم ((:
    در هر صورت خوشبخت باشی.

پاسخی بگذارید

