امان از پایتخت نشین ها !

قبلا گفته بودم که خواهرم مهسا در رشته تکواندو فعالیت می کند،دو هفته پیش در مسابقات قهرمانی دانشگاه های آزاد مقام دوم را کسب کرد و عملا درتیم منتخب دانشگاه آزاد قرار گرفت برای المپیاد ملی  ورزش های دانشجویی . نمی دانم تا به حال شده در جایی صرفا به دلیل شهرستانی بودن جدا شوید یا مورد تمسخر قرار بگیرید ؟

حالا اصل ماجرا از این قرار است که قرار بود آبجی مهسای من در تیم الف پا بزند {از اصطلاحات رایج بین تکواندوکارها} که به دلیل خود بزرگ بینی اهالی تهران و البته کرج شهرستانی ها بدون در نظر گرفتن مقام قبلی شان همگی منتقل شدند به تیم ب ! افرادی که مقامی در مسابقات انتخابی کسب نکرده بودند با استفاده از رانت و همان حس خود بزرگ بینی پایتخت نشینان در تیم الف قرار گرفتند. این بار بر خلاف روال عادی که حق شهرستانی ها خورده می شود، نشد و این خواهر جنگجوی من با اقتدار به فینال رفت! نقطه رنج آور داستان این است که مربی خودخواه تیم الف با علم به اینکه شکست شاگردش در مسابقه فینال حتمی است با پررویی تمام از خواهرم خواست که در مسابقه فینال حاضر نشود تا  شاگردش باز هم با استفاده از رانت به مقام اول برسد! و از آنجایی که ما طوری تربیت شده ایم که بمیریم ولی زیر بار حرف زور نرویم با اعتماد به نفس و بدون در نظر گرفتن رفتار های تهدید آمیز مربی پایتخت نشین در فینال شرکت کرد سر و ته حریفش را یکی کرد.

از این قبیل  اتفاقات در جامعه ما کم نیستند و متاسفانه دوستان پایتخت نشین و حتی دوستانی که حاشیه پایتخت نشین هستند گمان می کنند صرفا به دلیل داشتن یک لهجه خاص و البته  استعداد خالی بندی می توانند یکه تازی کنند!

پی نوشت اول: از تیم ب خواهرم و یک بانوی اصفهانی مدال طلا گرفتند و تیمشان دوم شد در مجموع و تیم الف هم اول شد.

پی نوشت دوم : این هم درددل یک هم ولایتی دیگه از الطاف دوستان پایتخت نشین!

پی نوشت سوم: امیدوارم همه دخترهای ایرانی بتونن حقشون رو بگیرن .

10 پاسخ

  1. صحبت پایتخت و شهرستان و لهجه و راست و دوروغ نیست.
    این خانه از پای بست ویران است…
    تکبیـــــر

  2. واقعا؟ خیلی عجیبه. البته تبختر و غرور بعضا بیجای دوستان تهرانی که اکثرا زبانزد عام و خاص بوده است/.

  3. واقعا این خودبزرگ بینی و افتخار به تهرانی بودن تا کی میتونه ادامه داشته باشه!!؟
    فقط باید تاسف خورد و زیر بار ظلم نرفت، در حد امکان.
    یادمه یه هم ولایتی (!) دیگه هم یه درددلی کرده بود
    http://www.iroit.ir/2009/10/blog-post.html

  4. تا حالا اینور قضیه رو هم دیدی؟
    زمان دانشگاه ، قرار بود دانشگاه بهمون خوابگاه بده… 400 نفر جا داشتند و هشتصد نفر متقاضی… تمام تهرانی رو حذف کردند ، حتا همون کرجی ها… گفتند اینها پول دارند بدند… و هزار تبعیض ِ دیگه… تا حالا رفتی توی یه شهرستان و چون لهجه ات تهرانی بوده هزار تا تحقیر شنیده باشی؟ تا حالا شده یه جنسی با قیمت 3 برابر قیمتش توی پاچه ات فرو بره؟ فقط به خاطر لهجه ات؟ تا حالا شده یه درسی رو بیوفتی توی دانشگاه در صورتی توی برگه 19 شده باشی و استاد همین نژاد پرستانه گری ضد تهرانی رو اعمال کرده باشه… تا حالا شده از خودت بپرسی با هجوم ملت از شهرستانها به تهران سرانه ی امکانات ، ترافیک و غیره ایی که به مردم بومی تهران که دهات دیگه ای ندارند که برند اونجا ، چقدر فشار آورده؟
    سخت نگیر اخوی اگر بخوایم ادامه بدیم تا فردا صبح میشه این طرف اونطرف کرد این قضیه رو

  5. اخوی
    اهالی تهران با تهرانی های متفاوتند! اغلب همشهریان شما و برخی دیگر از هموطنان عزیمان چند سالی است ساکن تهران شده اند نیز خود را تهرانی میدانند و قریب به یقیق چنین افعالی مرتکب شده اند . باور نداری از اصالتشان شوال کن می بیین هیچکدام تهرا ی نیستند. ضمضنا این حرفهای تفرقه افکنانه بوی احمدی نژاد می دهد! مراقب باشید همین مردم متکبر تهران ، کتک خوردند وقتی حق شما خورده شد!
    تهران شهری است مثل شهر شما و مردمانش عینا به مانند همشهریان شما هستند و در همه جا هم خوب و بد موجود است آنهم به وفور !
    ضمنا بنده در شهرستان اصفهان به واسطه تهرانی بودن از تیم ورزشی حذف شدم علیرغم اینکه نزدیک ترین رقیب اصفهانی من در طول سه سال یک ست هم از من نگرفته بود! اما مثل شما فکر نکردم!
    خوب ، قربان آدم چیز فهم ما هم نگفتیم همه یه دست هستند حرف من یک دردل شخصی بود ، همه ملت می دانند که از مثلا 10 میلیون جمعیت تهران 11 میلیونش مهاجر هستند.. ولی هنوز هم سر حرفم هستم که این مسئله به سخره گرفتن شهرستانی ها یکی از تفریحات دوستان تهرانی الاصل و تهرانی الفرع هست، حالا دلیلش چیست شاید به خاطر سرب زیاد هوای تهران باشد .

  6. قسمت قشنگ طنزی که نوشتید اینه که تیم الف اول شد!و شایسته ها دوم!
    پی نوشتتون جالب بود.!
    آرزوی میکنم یه روز در سرایمان ایران ، به هیچ تفرقه افکنی مجال فتنه انگیزی ندهیم.

    با آرزوی موفقیت برایتان- هموطن تهرانی شما امیررضا
    دوست عزیز احتمالا متوجه اصل موضوع نشدی احتمالا و اون هم این بود که خواهر من قرار بود در تیم الف پا بزند که منتقلش کردند به تیم ب !

  7. اصلا همینی که میگی «شهرستانی» اشتباست. یعنی چی شهرستانی؟ خود تهرون هم شهرستان ه.

  8. دست خواهرتون درد نکنه که از حق ما دفاع کرد.
    واقعا این استعداد خالی بندی خیلی به جا بود!

  9. من هم معتقدم این خانه از پای بست ویران است. وگرنه تهرانی ها هم در جمع غیر تهرانی ها! کم نکشیده اند. من این رو زمانی تجربه کردم که مدتی برای زندگی به شهر دیگه ای رفتیم. یا جالب تر ازون که شاید یه روز یه پست راجع بهش نوشتم زمانی بود که دانشجوی شهر دیگه ای بودم و برای اینکه یه مدت پیش خونوادم باشم مهمان شدم تهران و بچه های گروهی که توش بودم همه از شهرهای دیگه اومده بودند و خدا می دونه چه ها که با من نکردند!

پاسخی بگذارید

