نون و ماست !

قدیما که بچه دبستانی بودم، همیشه صبحانه ام توی فلاکس بود و غذای نهارمم تو پلوپز و خودم باید می ریختم و می خوردم چون پدر و مادر کارمند بودن و خواهر و برادر بزرگتری نداشتم. یادمه وقتی غذایی حسش نبود که بخورم لذت بخش ترین چیزی که می تونستم توی تنهایی بخورم نون و ماست بود البته نیمرو هم حس غریبی به آدم میداد ولی اون موقع ممنوع بودم از اینکه به گاز دست بزنم. ماست و نمک فلفل می زدم شروع می کردم به نوشتن مشق و به قولی چیلیک زدن نون و ماست.

دیروز هوس کردم برم دوران قدیم. یه کاسه برداشتم و جای شما خالی نون ماستی زدم ولی دیگه مثل قدیم برام لذت بخش نبود. نمی دونم شاید ماست ها دیگه مثل ماست های قدیم نبود یا نون ، نون قدیم نبود. شاید هم هر دوتاش. ولی یه چیزی که مطمئنم اینه که من دیگه اون آدم قبلی نیستم!

——————————————————–

پ.ن: از ماست که بر ماست !

7 پاسخ

  1. یاد اون دوران بخیر…. چقدر سادگی حاکم بود.
    حالا سادگی به کنار ، همه چیز خوشمزه تر بود انگار

  2. من هنوزم میمیرم واسه نون و ماست
    نوش جون

  3. سلام ميثم خان. كوچكي هاي مشابهي داشتيم و با يه تفاوت كه من از 6 سالگي مجوز دست زدن به چراغ خوراك پزي نفتي رو داشتم و روش برنج ميپختم. ياد ايام گذشته به خير.
    سلام امید جان 🙂 ، واقعا یادش به خیر

  4. درود بر شما
    منظور شما از قدیم مثلا سال 42 هست یا 32 یا دیر تر ؟؟؟ 🙂
    خب همه چی تغییر داره می کنه از کاسه یشم (کاسه ماست) تا نان سر سفره و من و شما جای خود دارد.
    ولی نان و ماست رو عشقست.
    من صبحانه هم نان ماست می خورم چه برسه ناهار و عصرانه؛ (نان بربری با ماست بیشتر حال می ده)

    بیاورد زن خوان و بنهاد راست
    برو تره و سرکه و نان و ماست .

    ماست یک ماده غذایی پروبیوتیک است، یعنی حاوی میکروب‌ های زنده مفیدی است که ماست وارد لوله گوارش می ‌شوند و با جایگزینی در روده‌ها، این اندام را از وجود باکتری‌ های بیماری ‌زا محافظت می ‌کنند و به عمل تخمیر ادامه می ‌دهند و با تولید اسید‌های چرب کوتاه زنجیره، به سلامت سلول‌ های روده کمک می ‌کنند. جالب است بدانید، مواد غذایی پروبیوتیک به افزایش سطح ایمنی بدن نیز کمک می‌ کنند.
    ماست به هضم و جذب غذا نیز کمک می ‌کند، زیرا اسید لاکتیک موجود در آن به جذب بهتر کلسیم کمک می ‌کند و محیط مناسب بیولوژیکی را برای بهبود جذب کلسیم و ویتامین ‌ها فراهم می ‌آورد….

    • با تشکر از کارشناس برنامه 🙂 + همون دوران که با هم می رفتیم شکار ببر دیگه یادت نیست ؟

  5. فرزاد جان گفتی نان بربری !
    ترکها یه غذایی دارن به نام ( آبدوخیار) که به (ماست و خیار) ما شبیه هست.
    مواد لازم آبدوخیار: ماست، خیار، نان بربری تکه تکه شده ( ترجیحا» خشک شده)، کشمش و نعنا خشک.

    ما وقتی بچه بودیم یه بازی میکردیم به نام (شاخ شاخی بازی) با چوب به زمین میزدیم و به شاخ شاخی (حلزون) میگفتیم: شاخ شاخی بیرون بیا ماست و پلا تر فادم. بعد حلزون بیرون می یومد و ما کیف میکردیم… D:

    ماست و برنج هم خالی از لطف نیست D:

پاسخی بگذارید

