برای پدران این سرزمین

پدرم چند باری به جبهه رفت. هم در دوران سربازی و  هم به عنوان بسیجی.  مادرم  وقتی بازگشت جعبه های استخوان پیچیده شده در پرچم ایران را میدید،  از آن دوران با ناراحتی خاطره ای را  تعریف  می کند « ماجرا از  این قرار بود که  پدرم آخرین بار در جنگ  مجروح شد، مادرم به خاطر من و خودش پدرم را قسم داده بود که دیگر نرود و برای خانه نشین شدنش نگهداری من که یکی دو سالی بیشتر نداشتم را به او سپرده بود. مادرم گفت که یک روز بی خبر مرا به مادربزرگم سپرد و بی خداحافظی رفت … .»

ولی پدر من برگشت … چه بسیار پدران و پسرانی که بی خداحافظی رفتند و برنگشتند. و چه بسیارند مادران و همسرانی که هنوز هم انتظار بازگشت عزیزانشان را می کشند. لعنت به جنگ …

روحشان شاد

بی ربط نیست به این روزها +

منبع عکس +

14 پاسخ

  1. درود بر شما
    حرف رو تموم کردی داداش «لعنت به جنگ …»

    کتیبه داریوش، تخت جمشید ( بر دیوار جنوبی تخت جمشید ):
    اهورامزدا این کشور را بپاید از: دشمن، خشکسالی و از دروغ. به این کشور نیاید نه دشمن، نه خشکسالی، نه دروغ. این را من از اهورامزدا و ایزدان خواهانم، اهورامزدا و ایزدان این بخشش را بهره من سازد.

    برخوردار باشی از خواسته و بدرود

  2. سلام
    همین جنگه که سردار و فرمانده میسازه!
    همین جنگه که شایستگی میاره!
    همین جنگه که شهید میاره!
    هر چند یک لحظه تصورش هم…..! جرات می خواد!

  3. سلام ميثم جان! جنگ كابوس وحشتناكيه كه هرچند من از نرديك تو زندگيم نداشتم اما ديدم دوستان و آشناياني كه اين كابوس لعنتي چه بلايي سرشون آورده. اما آيا اون سالها جنگ ما ناگزير نبود؟ هرچند معتقدم اين جنگ براي حاكميتي كه فقط دو سال از عمرش ميگذشت و تشنه ي خون براي مستحكم كردن پايه هاي خودش بود ، بسيار منفعت و خيرات داشت اما از طرفي هم مردم نميتونستن از دشمن چشم پوشي كنن. متأسفانه عدم درايت و تيزهوشي و تدبير و تدبر حضرات منجر به طولاني شدن اين جنگ و درنتيجه از دست دادن بهترين جوانهاي مملكت شد. روحشون شاد و قرين رحمت الهي باد!

  4. سلام يعني مي شه؟بالاخره پيدات كردم ازوقتي لابدان روبه روزنكرديددربه در دنبالتان هستم خيلي دوست داشتم لابدان رودوباره به روزشده ببينم تااين كه امروز تووبلاگ آقاي تورج پيدات كردم ومطالبت زيباست وبهشان معتادشدم.دارم ازخوشحالي مي ميرم خيلي وبلاگت رودوست دارم(بگم خودم دوست دارم چيزدامي شه ولي خودتم عزيزي)

    • سلام ، خوشحالم که پیدا کردید ولی من ایمیل گذاشته بودم که اگه ایمیل می زدید 2 سال لازم نبود دنبالم بگردین 🙂 ، اعتیاد به این خرعبلات ؟ شوخی می کنی دیگه ؟
      لطف داری

  5. چرالعنت به جنگ؟مگه اون موقع توجنگيدي؟باباي خودت وباباهاي ماهابودن كه جنگيدن ولي باهمين جنگ هابودكه ايران اينجوري اين ور و آن ور اسم و رسم داره راستي خيلي هم خوبه كه بابات هم رفته به سلامتي برگشته بايدبرات افتخارباشه.

  6. آخی چقدرم که اسم و رسم داریم تو دنیا ! تو هر زمینه که بخوای ما اینجا آخرشیم.
    از ما جنگ زده تر کجا میتونی پیدا کنی؟ از زمان داریوش تا حالا ما داریم همینجور از خودمون اسم و رسم در میکنیم.
    قابل توجه شما بالایی.

  7. منظورم از زمان داریوش همون زمان های حمله مغول ها و… بودا ! برداشت بد در مورد زمان پادشاهی داریوش نکنی.

  8. به به

پاسخی بگذارید

